Route 66 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Henk en Gineke - WaarBenJij.nu Route 66 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Henk en Gineke - WaarBenJij.nu

Route 66

Door: gineke

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gineke

18 April 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Route 66.

Maar aan alles komt een eind, ook aan onze helivlucht. Nadat we nog een Imax film over de canyons hebben gezien gaan we op zoek naar een plekje voor de nacht, om de volgende ochtend verder te gaan richting Las Vegas.
We besluiten een stuk van de “historische route 66” ( zo wordt ie aangegeven) te volgen. Daarom moeten van de nieuwe 66 die nu I 40 heet, afslaan en de oude weg nemen.
De weg is niet erg opwindend; we dachten langs historische stadjes en plaatsjes te komen, maar eigenlijk alleen de negorij Seligman is inderdaad nog redelijk oude stijl, oude auto's, oude benzinepompen en kroegjes.
We besluiten even iets te gaan drinken.
Op het moment dat ik de deur van een kroegje open doe, draaien àlle, maar dan ook werkelijk àlle mannen die aan de bar zitten, hun hoofd om naar de ingang en staren me aan.
Er zaten drie mannen aan de bar....
Maar toch... :-)
De enige vrouw in dit kroegje stond àchter de bar!
Na een cola en wat kletsen met de mannen aan de bar, vertrekken we weer om deze saaie rechte weg te vervolgen. Van de “ romantiek”, waarmee deze historische weg omgeven is, hebben we weinig gemerkt.

Ondertussen overnachten we nog een keer in Kingman, waar het voor het eerst lekker warm is. Èn waar we een privebadkamer hebben in het toiletgebouw ( douche, toilet, wastafel, haarfohn enz,... hoezo kamperen??)
Dus verder op weg naar Las Vegas.
We passeren de Hooverdam, die uit de lucht gezien, imposanter oogt dan wanneer je er overheen rijdt.
We zagen ook de twee klokken op de Dam, de grens tussen twee staten, één Pacific Time (Nevada) en de andere Mountain Time ( Arizona) Allebei 1 uur pm.
Als we niet bij de Indiaan in Page waren geweest hadden we hier niets van gesnapt.
In Las Vegas, vlak bij onze camping, is het verhuurbedrijf van Road Bear, de company voor wie wij deze testdrive doen. We gaan er even langs een binnen een half uur hebben ze onze checkpoints gecheckt en alles werkt weer; Klaar terwijl u wacht!
Het blijft heerlijk weer en voor het eerst gebruiken ( lees testen) we de airco in de camper. Ook die werkt prima.
Op de camping rest ons niets anders dan de tafel en stoeltjes naar buiten te zetten en in de schaduw achter de camper te genieten van zo'n grote gouden rakker, die in deze droge woestijn hard nodig is.
Morgen downtown Las Vegas, de Strip!!

• 18 April 2015 - 14:03

Veel plezier op de Strip!