Good food - Reisverslag uit Calhan, Verenigde Staten van Henk en Gineke - WaarBenJij.nu Good food - Reisverslag uit Calhan, Verenigde Staten van Henk en Gineke - WaarBenJij.nu

Good food

Door: gineke

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gineke

10 April 2015 | Verenigde Staten, Calhan

Good food.

Zaterdag 4 april komen we, na voor de laatste keer kilometers te hebben gevreten, aan in Calham Colorado.
We vinden onze camping, een grasveld naast een benzinepomp aan de highway. Er is water en electra en verder niets..... Zo te zien een campground met alleen maar vaste bewoners.
We ontmoeten onze buurman, een naar bier ruikende, (het is immers zaterdagavond voor Pasen), langharige man, compleet met stoppels en honden. We mogen mee varen op zijn internet. Top. Hondendrollen omringen zijn camper. Zijn hond, een boxer, is een schatje. Na een beetje ruiken en voelen à la boer Geert, zijn we vriendjes. De hond en ik wel te verstaan.....
Moet eerlijk zeggen dat de hond mooier is dan zijn baas :-)
De campingbaas wijst naar een restaurantje aan de overkant van de weg. “really good food” is het enige wat hij zegt.
Het waait al een paar dagen erg hard, niet aanlokkelijk om buiten te grillen en na zoveel kilometers rijden vinden we good food aan de overkant eigenlijk wel een optie.
Aldus steken we de weg over en komen in een gezellige kroeg/restaurant terecht vol rednecks, compleet met afzakkende broeken, bilspleten en caps op het hoofd. Met hun families, inclusief kids in alle leeftijden, vieren ze daar hun zaterdagavond, terwijl ze pizza's en burgers verorberen van een formaat waar wij een hele week genoeg aan zouden hebben......
Het was er warm en gezellig en het was “really good food”.

• 10 April 2015 - 13:30

Jan Velthuis:

Ja ja,.... het kan niet altijd t-bone zijn !!
    Nu gaat de reis dus echt beginnen. Ben nieuwsgierig, blijf schrijven!
    Fc Twente gaat knudde. Beker tegen Pec Zwolle verloren na penalty's,
    nogmaals 3 punten in mindering, valse voorlichting Munsterman met een
    eenzijdige mondelinge overeenkomst met Schreuder en ook mede daarom
    het afhaken van de hoofdsponsor.
    Allen het weer is hier vandaag super !!
    Groetjes.