Pas op voor Indianen - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Henk en Gineke - WaarBenJij.nu Pas op voor Indianen - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Henk en Gineke - WaarBenJij.nu

Pas op voor Indianen

Door: gineke

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gineke

16 April 2015 | Verenigde Staten, Mexican Hat

Pas op voor Indianen

We zijn vandaag, 9 april 2015, precies een week onderweg met de camper. Nog steeds fris en fruitig en met veel minder wind beginnen we deze dag aan de ong 8 mijl lange rit naar Monument Valley.
De checkpoints zijn afgewerkt en de National Parkpass, die toegang geeft tot alle nationale parken in de USA, hangt duidelijk zichtbaar voor het raam.
We naderen de controleposten en willen gewoon doorrijden, maar we worden toch aangehouden. We moeten betalen?!?! Met onze vriendelijkste glimlach wijzen we op de pas die vrolijk achter de voorruit slingert. Maar nee. Dit park is geen National Park; het is van de Indianen!
Betalen dus. En omdat het park volgens iedereen zo mooi is,willen we er toch wel graag doorheen rijden.
En zo wisselt dus $20.- van eigenaar.
We rijden verder het park in tot aan het Visitorshouse, ong 1 mijl. Daar horen we dat we met een camper niet verder het park in mogen, wèl met een personenauto en ja, die hebben we niet...
F*ck, sh*t, hell and devil.... :-(( Een oude Indiaan biedt ons nog een paard aan, maar dat doen we toch maar niet; we hebben onze rijbroek en rijlaarzen niet meegenomen :-)
Overigens heeft het terras van het Visitorshouse een geweldig uitzicht zodat we toch nog mooie foto's kunnen maken. Bekijk ze maar, onder aan dit verhaal en realiseer je dan dat deze foto's ons $20 hebben gekost.... :-)) mor dan hej ok wat.
Na enige tijd verlaten we Monument Valley, maar absoluut niet gedesillusioneerd! Rondom het Visitorshouse was nog genoeg te zien.

Ons einddoel voor deze dag is Page, aan Lake Powel in de Glenn Canyon.Het meer is ontstaan door de Glenn Dam, een stuwdam in de Colorado River net als de Hoover Dam mijlen en mijlen verderop, óók in de Colorado River.
Hier vlakbij zijn twee canyons die zeer de moeite waard zijn. De Upper-Antilope Canyon en de Lower-Antilope Canyon. We kiezen voor de Upper-A-C. We rijden door Page en steken de Glenn Dam over naar de camping. Wel grappig; Page ligt in Arizon en de camping ligt in Utah, hemelsbreed een paar mijl.
We besluiten om hier 2 nachten te blijven. We bouwen zogezegd een rustdag in.
De camping, 5* of meer, is prachtig gelegen aan het meer. Het is ondertussen heerlijk weer geworden en we zitten “met zonder jas “ buiten naast de caravan. We hebben een formidabel uitzicht over het meer vanaf onze heel veel sterren ( lees heelveel $$) camping waar een warme douche óók nog weer eens $2 dollar kost.... Ze moeten ons wèl hebben vandaag.

• 16 April 2015 - 22:58

Wilma:

mooi he, hier ben ik met een twin otter over gevlogen... prachtig gebied