Pasen 2015 - Reisverslag uit Calhan, Verenigde Staten van Henk en Gineke - WaarBenJij.nu Pasen 2015 - Reisverslag uit Calhan, Verenigde Staten van Henk en Gineke - WaarBenJij.nu

Pasen 2015

Door: gineke

Blijf op de hoogte en volg Henk en Gineke

11 April 2015 | Verenigde Staten, Calhan

Pasen 2015.

Het waait nog steeds behoorlijk. Onder het genot van ons paasontbijt, een kopje koffie, toast, eitjes waren er niet....( gesneuveld immers) en een muziekje op de achtergrond beraden we ons op de mogelijkheden van die dag. We gaan cultuur snuiven.
Er zijn 3 mogelijkheden nl 1* de Paint Mines, 2* United States Air Force Academy Chapel, 3* The Garden of God. Alles in- of vlakbij Colorado Springs.
We besluiten alles te bezoeken voor zo ver mogelijk en omdat we mooi op tijd zijn willen we direct gaan rijden.

Snel alles klemvast-check, betaald-check, slide in che..... Weer doet de slide niets, dit keer werkt zelfs het motortje niet..... En met de slide uit, ja precies, jullie lezers weten dat ondertussen ook al, met die slide uit kàn en màg je niet rijden..... Sh.t, f.ck!! Natuurlijk weer op een plek waar behalve buurmans boxer geen hond aanwezig is. De rest zit in de kerk, het is immers Pasen. En helaas is de boxer niet technisch.
Balen, balen, balen, zoeken, zoeken, zoeken totdat..... mijn Willie Wortel een ingeving krijgt! De sleutel zit in het contact omdat de mp3 speler is aangesloten. Dus: sleutel eruit en.... de slide glijdt gladjes naar binnen als een paling in een emmer snot. We hebben er dus weer een checkpoint bij.

Al snel daarna bewonderen we de Paint Mines die vlak bij de camping liggen. Een klein rotsachtig park midden in de prairie in een laaggelegen kom. Prachtig vanwege de geweldige kleuren van het gesteente. Een lange wandeling maken we niet; we hebben nog genoeg te doen vandaag :-)

We rijden verder naar Colorado Springs en zien de besneeuwde toppen van de Rocky Mountains, die prachtig afsteken tegen de blauwe lucht. Aan de voet, waar we rijden is het heerlijk 20grd C.
Zo komen we bij punt twee van ons verlanglijstje voor vandaag. De United States Air Force Academy Chapel.
Na een paspoortcontrole èn een een check ìn de camper door een militair, mogen we de basis op. Hier worden de officieren van de US Air Force opgeleid.
Het terrein is deels open voor recreatie en toeristen. Het gaat ons hier om de kerk die er voor de cadetten in opleiding staat. Heel bijzonder!! Het bestaat uit 17 spitse punten van ongeveer 45 meter hoog, die als gevechtsvliegtuigen staan opgesteld, klaar om samen de lucht in te gaan. Alles van aluminium, glas- in- lood en staal. Werkelijk schitterend! Binnen veel kleuren door het gekleurde glas. Het kruis boven het altaar is van aluminium, 14m hoog, in de vorm van een propeller. Werkelijk indrukwekkend om te zien!!
En zo zijn we met Pasen toch naar de kerk geweest.

Via de Garden of God, een park dat eigenlijk midden in Colorado Springs ligt,
rijden we verder ZW. Het is een erg geliefd park, ook bij de inwoners. Het is er druk en uitstappen is eigenlijk niet mogelijk omdat elke parkeerplek vol is. Dus.... dan maar verder naar ons geplande eindpunt voor die dag, Canon City.

Aangekomen bij de camping blijkt ie nog niet open te zijn. Oeps, en er waren er al zoveel die pas 1 mei open gaan..... Zoeken dus en we vinden er eentje, maar weer, op een paar campers na, geen hond aanwezig. 't Is nog steeds Pasen..... Op de deur van de registratie 2 tel.nrs. Allebei gebeld, allebei geen gehoor. Ja, en aangezien de dag vordert, besluiten we de camper dan toch maar gewoon neer te zetten. Dit betekent wel: geen code voor toilet, geen code voor douches, geen password voor wifi. Geen probleem , wel lastig.
En dan ineens , uit het niet, staat er een vriendelijke dame voor onze neus en ze geeft ons haar codes en password.
's Nachts word ik wakker, de wind giert en loeit nu om de camper. Je voelt de wagen heen en weer gaan. Dat belooft wat voor morgen!!